2011. június 22., szerda

Cukkini

Cukkini minden mennyiségben. Végre elkezdődött  az az időszak mikor korlátlanul és szinte naponta  szedhetem a kertből. Hat bokor egyszerre olyan sok termést hoz, hogy lehetetlen annyit enni, hogy ezt  győzzük. Ilyenkor szoktam télire fagyasztani kockázva, karikára vágva és gyalulva főzeléknek. Szerintem sokkal finomabb az íze főzeléknek, mint a töknek. Így született a cukkiniből tökfőzelék.
Rizibizi mellé rántottam, csak úgy egyszerűen panírozás nélkül masszába mártva. Nem vagyok vegetáriánus, de ilyenkor frissen szedve a kertből sokkal jobban szeretem és szívesebben eszem, mint bármilyen húst.
Az a frissen szedett cukkini, vagy bármilyen más zöldségféle ami azelőtt egy órával még a szárán van, hogy a tányérra kerül, na annak az íze az igazi. Szándékosan nem írok mennyiséget.

Borsót  kevés olajon, kevés sóval  fedő alatt puhára párolom. Másik serpenyőben elkészítem a rizst. Kevés olajon kevergetve kicsit megpirítom, majd felengedem dupla mennyiségű vízzel és kicsit sózom. Fedő alatt mérsékelt hőfokon puhára párolom. Miután megfőtt ráborítom a borsóra, rászórom a finomra vágott petrezselymet és összekeverem.
Cukkinit vékony karikára szeletelem. Három tojást  jól felhabosítom két ek. tejjel, kevés sóval, majd fokozatosan annyi lisztet teszek bele, hogy csak kicsit legyen sűrűbb mint a palacsinta tészta. Én nem sózom be előre a cukkinit. Ezután a szeleteket egyenként lisztbe mártom, majd a masszába. Jól lecsorgatom és forró olajban kisütöm.

Nincsenek megjegyzések: