2012. december 29., szombat

Karácsonyi ajándék

Dán Jézuskától karácsonyra (sok ajándék mellett) szilikon sütőlapot kaptam. Olyan nagy, hogy a tepsi méretére kellett vágni. Így lett belőle két tepsi méret és még három kisebb darab. Mivel még nekem nem volt eddig ilyen lapom szerettem volna minél előbb kipróbálni. Ma reggel összeállítok egy adag tésztát, amiből két óriás kiflit sütök.
hozzávalók:
35 dkg liszt
15 dkg kovász
1 dkg élesztő
2 ek. kefir
1 tk. só
2 ek. olivaolaj
1/2 dl tej
víz, kevés cukor
Keverőtálba készítem a lisztet, majd a langyos cukros tejben felfuttatott élesztőt hozzáöntöm. Ezután beleteszem az összes hozzávalót és annyi vizet, hogy kelt tészta állagú legyen. Jó alaposan kidolgozom és letakarva duplájára kelesztem. Deszkára borítom, négy felé vágom és egyenként gömbölyítem.
Így pihentetem tíz percig. Ezután egyenként oválisra nyújtom, majd alsó lapot kevés margarinnal megkenem, ráborítok egy másik lapot és feltekerem. Két végén kicsit görbítek és szilikon sütőlapra tepsibe teszem. Itt megint letakarom és pihentetem 30-40 percig. Előmelegítem a sütőt 200 fokra és mielőtt beteszem vízzel lepermetezem és készre sütöm. Mikor megsült rácsra teszem és megint kicsit lepermetezem vízzel.
Ezután már csak annyi a dolgom, hogy vizes ronggyal letörlöm a szilikon lapot.
Még mosogatni se kell :-)

Nincsenek megjegyzések: