2013. március 19., kedd

Almás krémes

Egyik kedvencünket sütöttem meg József napra. Ezt a süteményt egy-két napig hagyom míg megpuhul a tészta, így csak ma vágtam fel.
hozzávalók a tésztához :
70 dkg liszt
20 dkg porcukor
20 dkg zsír (nálam fele margarin)
2 egész tojás
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliáscukor
3-4 ek. tejföl
hozzávalók a krémhez:
3 cs. vaníliás puding
3/4 liter tej
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
töltelék:
1 1/2 kg alma
fahéj
cukor
Tészta hozzávalóit összegyúrom, hogy jól nyújtható legyen. Én előző este gyúrom össze, és hideg helyen pihentetem. Másnap a tésztából három lapot sütök. Míg hűl a tészta elkészítem a krémet.
Pudingot tejben megfőzőm és hideg helyre teszem, közben többször megkeverem, hogy ne bőrösödjön a teteje. Margarint a porcukorral habosra keverem, majd hozzáteszem a pudingot és tovább habosítom.
Almát meghámozom lereszelem és kicsit kicsavarom a levét. Megdinsztelem, cukrot meg őrölt fahéjat keverek bele ízlés szerinti mennyiséget. Langyosra hűtöm. Én most a fagyasztóládából vettem ki egy nagy zacskó reszelt, dinsztelt almát.
Ezután megkenem az alsó lapot a krémmel, majd ráteszem a második lapot amire teszem a langyos almát és végül tetejére a harmadik lapot. Legalább egy napot várok vele, hogy szeletelhető legyen, máskülönben törik a tészta. Nagyon finom érdemes kipróbálni.
 BOLDOG NÉVNAPOT !

2 megjegyzés:

Orsi írta...

Sajnos nálunk sose lehet 1-2 napot várni, legfeljebb 1-2 órát. Ezért én úgy szoktam, hogy a legalsó lapot egy darab sütőpapírra fektetem (vagy már eleve azon van, ha nem szikikonon sütöttem), és erre építem fel a többit. Végül a sütőpapír 4 sarkát megfogva (4kezes mutatvány, kell hozzá segítség) beemelem abba tepsibe, aminek rápattintható műanyag teteje van. Ezt aztán rá is pattintom, és a langyos gőzben hamarabb átpuhul az egész.

Sacuka írta...

Ez is jó ötlet, de mi eddig még ki tudtuk várni amíg megpuhul a tészta.