2011. november 12., szombat

Diótorta

Végre lehet kapni friss idei diót. Már meg is vettem azt a néhány kilót amit ilyenkor szoktam, hogy legyen a karácsonyi bejglibe, meg az egyéb diós süteményekbe. Most viszont valami krémes édességre éheztem, csak nehéz volt a döntés, hogy kávés vagy diós legyen. Mivel mindkettő a kedvencem, így az utóbbi mellet döntöttem.
hozzávalók:
tésztához:
6 tojás
6 ek. cukor
1 vaníliás cukor
6 púpozott ek. dió
6 ek. prézli
1 sütőpor
krémhez:
14 dkg margarin
6 ek. porcukor
25 dkg dió
1 ek. prézli
kicsi tej
vanília aroma
rumaroma (vagy rum)
Tojás sárgáját cukorral + vaníliás cukorral habosra keverem. Külön összekeverem a száraz anyagokat és belekeverem. Majd felverem a tojások fehérjét habnak és a végén óvatosan beleforgatom (mint amikor piskótát sütök). Zsírozom, prézlizem a tepsit. Előmelegítem a sütőt 220 fokra és mikor beteszem sülni, visszaveszem a hőfokot 180 fokra. Készre sütöm.
Közben elkészítem a krémet. Diót a prézlivel  meg a tejjel kissé megfőzöm. Margarint a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom az aromákat és a kihűlt diót. Ezzel tovább habosítom.
Tésztát hosszában három felé vágom és minden lapot megkenek majd egymás tetejére teszem úgy, hogy a krémből tetejére és oldalára is jusson.
Mikor elkészült a süti olyan szépen sütött a Nap, hogy a fotók nem lettek a legjobbak. Szerencsére az íze annál tökéletesebbre sikerült. Szerettem volna újra fényképezni, de már muszáj volt megkóstolni és hát így sajnos elmaradt az ismétlés.

1 megjegyzés:

Orsi írta...

Sebaj, a fotók ahhoz elég jók, hogy csorogjon a nyálam.