2011. december 11., vasárnap

Meggytorta

Meggyből sem szenvedtünk hiányt a nyáron. Szenvedést inkább az jelentette, hogy apró gyümölcs lévén sokáig tartott a szedés. Finoman szólva is fárasztó volt hosszú órákon keresztül létrán és ágakon állni.
És nem elég, hogy leszedtük, de kimagozni is kellett azt a több (7) vödörnyit, az pedig szörnyen unalmas volt. És ha már ki is volt magozva, akkor következett a lekvárfőzés. De szerencsére azért nem mindből lett lekvár, került bőven a fagyasztóládába is.
Ilyenkor persze jó gyönyörködni a sok-sok lekvárban, már kicsit el is felejtettem a fárasztó munkát. Van miből válogatni ha sütni szeretnék. Most meggylekvárból készítettem tortát.
hozzávalók:
6 db tojás
4 ek. víz
20 dkg cukor
18 dkg liszt
10 g sütőpor
1 dl olaj
krém:
4,5 dl meggylekvár
2 cs. vaníliás puding
2 dl víz
20 dkg cukor
16 dkg margarin
1 pofa rum (kinek- kinek mekkora)
Tészta hozzávalóiból piskótát készítek. Tojások sárgáját cukorral, vízzel habosra verem, majd hozzáöntöm az olajat és azzal még tovább verem. Lisztben elkevert sütőport belekeverem, majd a habnak felvert fehérjét óvatosan beleforgatom. Zsírozott lisztezett tepsibe terítem és 230 fokra előmelegített sütőbe teszem, majd visszaveszem 180 fokra és készre sütöm.
Krémhez a pudingot vízzel simára keverem. Lekvárt teflon serpenyőbe öntöm, felforrósítom és állandó keverés mellett a pudinggal besűrítem, majd lehűtöm. Cukrot és margarint habosra keverem, majd hozzáadom a hideg lekvárt a rumot és ezzel addig verem, míg jó könnyű krémet kapok.
Mikor kihűlt a tészta, hosszában ketté vágom. Egyik lapot megkenem kicsit kevesebb mint fele krémmel, ráteszem a másikat azt is megkenem, majd az oldalát is. Tetejét rumos meggyel díszítem.
Krémen látszik, hogy a lekvár picit darabos, de a meggyet nagyon nehéz (talán nem is lehet) úgy főzni mint pl. a sárgabarackot, hogy sima krémes legyen. Talán úgy lehetne ezen változtatni, hogy mielőtt belefőzőm a pudingot kézi mixerrel pépesítem, de úgy érzem az élvezeti értékén mit sem változtatna.
 Nagyon finom lett és már a következő lekváros krémen gondolkodom.

1 megjegyzés:

Orsi írta...

Kóstoltam, nagyon finom!