2013. február 9., szombat

Kuglóf

Egyre jobban terjed az influenza, és ilyenkor nem szívesen mozdulok ki, főleg olyan helyekre ahol sokan fordulnak meg. Bevásárolni azért el kell menni, de csak nagyon ritkán. Igyekszem több mindent, főleg tartós dolgot előre betárolni. Szerencsére az utóbbi években elkerült még a legkisebb megfázás is így csak remélem, hogy ha most lekopogom így marad ezután is.
 Mióta megvettem az új kuglófsütőt már több mindent sütöttem benne, de még kuglófot nem. Épp itt az ideje, hogy a nevéhez méltó kalács vagy sütemény süljön benne. Most leírom, ahogy én készítem.
hozzávalók:
50 dkg liszt
2,2 dkg élesztő
1 db tojás (csak a sárgája kell)
1 dkg vaníliás cukor
8 dkg porcukor
6 dkg olvasztott vagy lágy vaj
2,8 dl tej
2-3 dkg mazsola
1 ek. kakaó
csipet só
reszelt citromhéj
Élesztő, porcukor, tojássárgája, vaj és langyos tej. Ezeket tálba teszem és összekeverve öt percig pihentetem. Másik edénybe teszem a lisztet, citromhéjat, vaníliás cukrot és sót. Ezután a két tál tartalmát keverőtálba teszem és tésztát dagasztok belőle. Miután jól kidolgoztam a kétfelé vágom. Egyik felébe mazsolát teszek, másik feléhez a kakaót és jól beledolgozom.
 Letakarva meleg helyen pihentetem, míg duplájára kel. Addig a formát elkészítem, vajazom és lisztezem. Tésztából rudakat sodrok és összecsavarom a kettőt, így teszem a sütőformába. Letakarva legalább egy órát pihentetem.

Előmelegített 200 fokos sütőbe teszem, amit 10 perc után 180 fokra visszaveszek és 30-35 percig sütöm. Formában hagyom míg kihűl, csak ezután veszem ki.
Tetejét porcukorral megszórom.

Nincsenek megjegyzések: