2012. szeptember 20., csütörtök

Kávé krémes torta


Végre két hónap után megnyíltak az égi csatornák és az ajándékba kapott esővíz mérő 22 mm-t mutat. Így most beszorultam a konyhába és sütéssel töltöm az időt. Nyáron inkább idénygyümölcsöset sütöttem. Most végre a kedvenc tortámat készítem.
hozzávalók a tésztához:
7 tojás
5 kanál víz
35 dkg cukor
27 dkg liszt
1/2 dl olaj
1 kk. szódabikarbóna
hozzávalók a krémhez:
6 dl tej
2 ek. instant kávé
2 cs vanílía ízű puding
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 ek. tejföl
Elkészítem a piskótát. Tojások sárgáját cukorral és vízzel fehéredésig habosra verem. Ezután belekeverem az olajat, majd a liszttel elkevert szódabikarbónát. Végén pedig a felvert tojások fehérjét óvatosan beleforgatom. Zsírozott lisztezett tepsibe terítem és 230 fokra előmelegített sütőbe teszem. Kb.2 perc után visszaveszem 180 fokra és tűpróbáig készre sütöm.
Míg hűl a tészta, elkészítem a krémet. Két dl tejben elkeverem a pudingot. Többi tejet beleteszem egy teflonserpenyőbe a kávéval melegedni. Mikor forr állandó keverés közben belefőzöm a pudingot. Margarint a porcukorral habosra keverem majd beleteszem a kihűlt pudingot azzal is habosítom és végül a tejfölt. Tésztát kettévágom és egyik felét megkenem a krém kevesebb mint felével.
Ráteszem a a másik felét és a többi krémmel a tetejét és oldalát is megkenem. Néhány órára hűtőszekrényben pihentetem, amit elég nehéz kivárni.
Csak ezután szeletelem. A délutáni kávé mellé jól illik egy szelet házi kávé krémes sütemény.

Nincsenek megjegyzések: