2011. május 30., hétfő

Kakukkfüves zsömle

Kakukkfüvet főleg csak húsok ízesítésére használtam egészen addig, amíg Orsitól nem kaptam kóstolót. Néhány éve volt szerencsém megkóstolni az egyik Aalborgi pékség termékét, kakukkfüves zsömlét. Mivel nagyon ízlett így azóta már többször is készítettem, persze csak úgy saját recept alapján. Most is ilyet sütöttem, csak annyit változtattam a régebbihez képest, hogy most joghurtot tettem bele.

hozzávalók:
55 dkg liszt
30 dkg kovász
100 g joghurt
0.5 dl tej
1 dl víz
2 dkg élesztő
3 ek. olivaolaj
2 tk. só
1 tk. cukor
2 ek. őrölt kakukkfű
 Langyos cukros tejben felfuttatom az élesztőt. Kenyérsütő üstjébe teszem az összes hozzávalókat, legvégül a lisztet amiben elkeverem a kakukkfüvet. 20 perces programon dagasztom. Az üstben hagyom pihenni, míg duplájára kel. Ezután deszkára borítom és 18 felé vágom. Zsömléket gömbölyítek és sütőpapíros tepsikre rakom. Egy tepsire csak 9 darabot, hogy kényelmesen elférjenek. Itt legalább 30-40 percig pihentetem.
Előmelegítem a sütőt 210 fokra. Sütőpapír alá kevés vizet öntök és beteszem a tepsiket, de ekkor már bekapcsolom a hőlégkeverőt és visszaveszem a hőfokszabályzót 180 fokra. Kb. 15 percig sütöm. Mikor kész kiveszem és vízzel lepermetezem.
Íme a végeredmény. Nagyon-nagyon finom lett. Még Lili cicámnak is ízlett ami azért is nagy szó, mert nem szereti a fűszeres ízeket. (Kivétel a kolbász).

Nincsenek megjegyzések: