2011. május 6., péntek

Zellerfasírt

Ősszel érdemes mindent lefagyasztani amit csak lehet, hogy télen is a saját termesztésű zöldséget és gyümölcsöt együnk. Így tettem a zellerrel is amiből még mindég találok a fagyasztó mélyén. Hosszúkás hasábokra vágva amit rántani szoktam, és apróra kockázva amit levesben főzök.
Nem tudom milyen ötlettől vezérelve reszelve is tettem, amit eddig még soha. Gondoltam, hogy sütve fogom megenni, így az alábbi receptet találtam ki. Lehet, hogy ez nem az én újításom, de mivel nem olvastam utána, hogy ki és milyen módon készíti a reszelt zellert, ezért fantáziámra bíztam az elkészítést. És mindez nagyon éhesen jutott eszembe. Azért is szeretem ezt a zöldséget, mert igaz karakteres az íze, de sütve ebből veszít és nagyon finom tud lenni egy kis adalék hozzáadásával.

hozzávalók:
35 dkg reszelt zeller (nekem ennyi volt a zacskóban)
3 közepes krumpli
1 egész tojás
 2 ek. liszt
 só
 fehér bors
 olaj a sütéshez
A krumplit meghámozva lereszelem a durva (káposzta) reszelőn. Hozzáadom a reszelt zellert, tojást, lisztet és a fűszereket ízlés szerint. Jól összedolgozom és evőkanál segítségével forró olajban szép pirosra sütöm.
Semmi más nem kell hozzá, csak egy nagy adag fejes saláta. (Na nem annyi ami a képen látható.)
Annyira jól sikerült, hogy meg fogom ismételni, szerencsére van miből. Az íze pont olyan lett amit elképzeltem éhesen. Arra gondoltam, hogy legközelebb más zöldség félével is kipróbálom ezt az összeállítást.

Nincsenek megjegyzések: