2011. május 8., vasárnap

Kapros tejszínes pulykamell


Nagyon szeretem a kapor ízét süteményben épp úgy mint sós, húsos ételben, vagy akár levesben. Ilyenkor már alig várom, hogy készíthessek valamit amibe bőségesen tehetek. Szerencsére a fóliában sokkal gyorsabban nő, így a mai ebédhez már tudtam szedni. Kapros túros sütemény is ilyenkor kihagyhatatlan. Volt mikor a túróhoz olyan sokat akartam tenni, hogy Orsikám szólt, talán kicsit kevesebb is elég lenne. Mai ebéd így a tavasz ízeivel gazdagodott, ami nagyon-nagyon finom volt. Sajnos elfelejtettem időben lefényképezni, így már csak az a kevés maradék került lencse végre.

hozzávalók:
35 dkg pulyka mell
2 dl tejszín
1 ek. étkezési keményítő
1 nagy csokor friss kapor
oliva olaj

fehér bors
 Apró kockára vágott pulyka mellet forró olajban fehéredésig sütöm. Majd sózom, borsozom, fedőt teszek rá és alacsony hőfokon puhára párolom. Mikor a hús megpuhult rászórom az apróra vágott kaprot, rá öntöm a tejszínt és étkezési keményítővel sűrítem. Sós vízben főtt krumplival tálalom és mellé az elmaradhatatlan fejes saláta kerül.

Nincsenek megjegyzések: