2011. május 1., vasárnap

Diós - mézes csirke

Egyik kedvencünket már rég készítettem, így itt az ideje, hogy megint ez legyen az ebéd. Ezt gondoltam egy bő héttel ezelőtt, amit el is készítettem, meg le is fotóztam. Csak épp nagyon jó volt az idő, így nem volt kedvem az ámító gépet bekapcsolni. Most ebben a borongós, esős időben ezt a hiány pótolom.

hozzávalók 2 személyre:
2 db csirkecomb (személyenként 1 db, ha valakinek ez kevés több is lehet)
fűszerkeverék, tetszés szerint
nálam: só, bors, kakukkfű, zsálya, tárkony
oliva olaj
1 tk.méz
 kevés durvára vágott dió
1 dl sör
Combokat előző este megszórom sóval és fűszerekkel, majd hűtőbe teszem.
Másnap tepsibe kevés oliva olajat öntök, beleteszem a combokat, majd a tetejét is kicsit meglocsolom. Megpucolt krumplit apróra vágom, megsózom és mellé teszem, majd átforgatom az olajban és már is együtt sülhetnek. Ez idő alatt durvára vágom a diót és összekeverem egy pohárban a mézzel és a sörrel. Ha úgy gondoljuk, hogy kicsit sok a sör igyunk ki  belőle egy keveset.
Mikor teljesen megsült a comb, csak akkor locsolom meg  a sörös-mézes-dióval és még néhány percig a sütőben hagyom. Nem szabad korán, mert megég a méztől. Ekkor már lekapcsolom a sütőt és csak a hőlégkeverő megy.
Váratlan dolog történt. Mikor elő akartam venni a diót, csak akkor vettem észre, hogy tévedésből az összeset ledaráltam. Még szerencse, hogy van itthon mogyoró, így ezzel és kevés darált dióval készítettem a mostani menüt. Ez a változat is nagyon finom. Igaz az, hogy a tévedésekből is jó receptek születnek.
Azóta már szép nagyra nőttek a saláták a fólia alatt, így ma már azzal enném. A saját termésű, télire elrakott uborkával is nagyon finom.
A legfinomabb a tepsi aljára csorgott és kicsit leragadt édeskés, sós, fűszeres ragacs.

Nincsenek megjegyzések: