2012. május 18., péntek

Citromtorta

Hetek óta készülök arra, hogy citromtortát süssek. Helyette mindig más kerül előtérbe. Hol a citrom kevés hozzá itthon, hol a rebarbara megnőtt és a friss szárakból inkább a süteménybe teszek, hol meg egy gyors keltet dobok össze. Szóval ma úgy ébredtem, hogy tortát sütök.
hozzávalók:
6 db szép nagy házi tojás
25 dkg liszt
32 dkg cukor
1 cs. sütőpor
6 ek. víz
krémhez:
1/2 l tej
1 1/2 cs. vanília ízű pudingpor
25 dkg margarin
20 dkg. porcukor
2 db citrom leve és csak egynek a reszelt héja
1 db lime leve és reszelt héja
Elkészítem a piskótát. Tojások sárgáját cukorral és vízzel fehéredésig habosra verem. Ezután belekeverem a liszttel elkevert sütőport. Végén pedig a felvert tojások fehérjét óvatosan beleforgatom. Zsírozott lisztezett tepsibe terítem és 230 fokra előmelegített sütőbe teszem. Kb.2 perc után visszaveszem 180 fokra és tűpróbáig készre sütöm. Míg hűl a tészta, elkészítem a krémet.
Pudingot kevés tejjel simára keverem. Teflon serpenyőbe öntöm a többi tejet és mikor forr, állandó  keverés közben a pudinggal besűrítem, majd félreteszem hűlni.
Margarint a porcukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kihűlt pudingot, a reszelt héjat és a kifacsart levét. Ezzel még jó ideig habosítom. Mikor kész a tésztát hosszában kettévágom és megkenem az egyik lapot a krém felével, ráteszem a másik lapot, rákenem a maradék krémet a tetejére és az oldalára.
Tetejére a kés hegyével köröket rajzolok. (Ma ez minta jutott eszembe, mint iskolában a sorminta.)
Hideg helyre teszem legalább egy órára, majd csak ezután szeletelem. Addigra a krém kicsit megdermed.
Köszönöm mindenkinek, aki időt és fáradságot nem kímélve véleményt nyilvánít. (Negatív kritika is lehet építő jellegű.)

1 megjegyzés:

Orsi írta...

Nagyon szép, igazán gusztusos, mint ahogy a többi bejegyzésed is. Bármelyiket szívesen megkóstolnám, vagy inkább magamba tömném.

Ami a kommenteket illeti, biztos vagyok benne, hogy sokan olvassák a blogodat és a többség azt gondolja, amit ideírtam fentebb, de nwm kommentelnek, mert nem tudnak, vagy nem akarnak. Mint ahogy te sem szoktál más blogokhoz hozzászólni írásban, mert nem tudsz (a robotteszten átmenni), vagy mert nem akarsz.
Puszi!