2012. május 21., hétfő

Kapros túrós lepény

Végre megint elérkezett a friss kaporszezon ideje. Szép nagyra nőttek a fóliában, így már szedhető. Ilyenkor szezonnyitó nálam a kapros túrós sütemény valamelyik változata. Most a lepényt választom.
hozzávalók a tésztához:
45 dkg sima liszt
25 dkg rétes liszt
18 dkg cukor
25 dkg margarin
5 dkg házi tyúkzsír
3 tojás sárgája
2 nagy ek. tejföl
1 csapott tk. szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja
pici só
töltelékhez:
1 kg jó minőségű túró
20 dkg porcukor
1 tk. dán vaníliás cukor (amit ajándékba kaptam és nagyon jó tömény)
2 nagy ek. tejföl
3 tojás
3 ek. búzadara
pici só
1 óriás csokor (XXXXXL) méretű kapor
Könnyen nyújtható tésztát készítek úgy, hogy az összes hozzávalót keverőtálba teszem és gép segítségével jó alaposan összedolgozom. Tyúkzsírt (ha van itthon) azért teszek bele egy keveset, mert ettől nagyon finom omlós lesz a tészta. Én előző este szoktam elkészíteni, mert ha egy éjszakát hideg helyen pihen sokkal finomabb. Ha ez a pihenési idő nem jön össze akkor mindenféleképp legalább 1-2 órát pihenjen a tészta.
  Másnap elkészítem a tölteléket. Túrót, porcukrot, vaníliás cukrot, tejfölt, tojások sárgáját, sót gép segítségével jó alaposan habosra keverem (már amennyire lehet habosítani). Ezután beleteszem a búzadarát és az apróra vágott kaprot. Ezzel kicsit tovább keverem. Legvégül a tojások fehérjét habnak felverem és ezt beleforgatom.
Tésztát kettévágom úgy, hogy egyik fele kicsit nagyobb legyen. Ez lesz az alsó lap. Kinyújtom, tepsibe teszem és ráterítem a tölteléket.
Ezután kinyújtom a másik (kisebb) tésztát és óvatosan a tetejére terítem. Én hideg sütőbe szoktam tenni és csak ezután kapcsolom be 180 fokra. Így van ideje a tölteléknek lassan átmelegedni. Időt nem szoktam mérni, mert csak a tészta színétől függ, hogy mikorra sül meg. Szép világosra sütöm.
Csak akkor szeletelem mikor teljesen kihűlt. Már ha addig lehet várni vele, persze ez nem mindig sikerül.
Na ilyenkor szokta Orsikám kérdezni, hogy - levághatom a szélét? Válasz persze mindig IGEN volt.
Nincs annál jobb érzés mikor van körülöttem éhes száj aki már alig várja, hogy végre megkóstolhassa.

Nincsenek megjegyzések: