2012. május 5., szombat

Rebarbaratorta

Több éves rebarbara bokrok levelei hatalmasra nőttek a kertben. Leszedtem azzal a szándékkal, hogy lekvárt készítek belőle. Elkezdtem főzni és már kevés cukrot is tettem hozzá, mivel csak apránként adagolom, nehogy túl édesítsem, mikor eszembe jutott, hogy veszek ki belőle. Lekvárfőzést befejeztem, üvegeztem és a félretett főtt rebarbarából majd a holnapi tortában a krémet ezzel készítem.
Itt a következő nap, elkezdem a sütést.
hozzávalók piskótához:
7 tojás
33 dkg cukor
28 dkg liszt
7 ek. víz
1/2 dl olaj (esetleg kicsit több)
1 cs. sütőpor
hozzávalók a krémhez:
25 dkg margarin
1/2 l rebarbaralekvár
2 cs. vanília ízű pudingpor
18 dkg porcukor (már van egy kevés cukor a lekvárban)
1,5 dl víz
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
2 ek. sütőrum
Elkészítem a piskótát. Tojások sárgáját cukorral és vízzel fehéredésig habosra verem, majd hozzáöntöm az olajat. Ezután belekeverem a liszttel elkevert sütőport. Végén pedig a felvert tojások fehérjét óvatosan beleforgatom. Zsírozott lisztezett tepsibe terítem és 230 fokra előmelegített sütőbe teszem. Kb.2 perc után visszaveszem 180 fokra és tűpróbáig készre sütöm. Míg hűl a tészta elkészítem a krémet.
Először a rebarbaralekvárt kézi mixerrel pürésítem.  Pudingot vízzel simára keverem. Teflon serpenyőbe öntöm a lekvárt és mikor forr, állandó  keverés közben a pudinggal besűrítem, majd félreteszem hűlni.
Margarint a porcukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kihűlt pudingot, sütőrumot, citrom héját és levét majd ezzel tovább habosítom. Tésztát kettévágom és fele krémmel az alsó lapot megkenem. Ráteszem a felső lapot és a maradék krémet elsimítom a tetején. Tetejét villával díszítem.
Hideg helyre teszem legalább egy órára és ezután szeletelem. Hosszában elvágva egyik felét keskeny szeletekre, másik felét tortaszelet formára vágom.
Gondoltam, meglepem magam tortával anyák napjára. Meglepetés jól sikerült. Nagyon finom lett kellemes pikáns, kissé savanykás pont amennyire kell.

Nincsenek megjegyzések: