2012. április 21., szombat

Kakaós tészta rumos meggyel

Már jó ideje kacsingat rám kamrában a polcról egy üveg rumos meggy, amit szorgos munkával raktam el. Persze van több is de, egy üveggel szeretném úgy süteményben felhasználni, hogy még a leve is bele kerüljön. Rövid ideig kellett csak gondolkodnom, így az alábbi receptet találtam ki.
hozzávalók a tésztához:
4 db tojás
30 dkg cukor
40 dkg liszt
8 dkg margarin
5 dkg kakaó
2,5- 3 dl tej
1 tk. szódabikarbóna
pici só
dió
krémhez:
2,5 dl meggylé
2,5 dl tej
1 1/2 cs. vaníliaízű puding
1 ek. rumaroma
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 üveg rumos meggy
Egész tojásokat a margarinnal, kakaóval és cukorral habosra keverem. Mikor már jó habos felváltva apránként hozzáadom a tejet és a lisztben elkevert sót és szódabikarbónát. Zsírozott lisztezett tepsiben elterítem és durvára vágott dióval megszórom. 170 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig készre sütöm.
Míg hűl elkészítem a krémet.
 Tejet felforrósítom és belefőzöm a meggylében simára kevert pudingot. Margarint a porcukorral habosra keverem, végül a rumaromát és a kihűlt pudingot is hozzáadom. Azzal is még jó ideig keverem amíg könnyű habos krémet kapok.
Tészta két végéből 2-2 cm-es csíkot levágok majd az egészet hosszú pengéjű késsel kettévágom.
A levágott csíkot hosszában még elvágom 3-4 felé. Az így kapott vékony csíkokat keresztben elvagdosom, felkockázom. Ezeket az apró kockákat óvatosan a krémbe keverem. Tészta alsó felére rákenem a krémet. Meggyet alaposan lecsepegtetem és sűrűn szemenként rárakom a krémre úgy, hogy kicsit belenyomom. Ráteszem a másik diós lapot és másnapig várok vele, így könnyebben szeletelhető.
Másnap reggel ébredés után már lehet kóstolni. Addigra a krémbe kevert kis tészta darabok is jó puhák lesznek.



1 megjegyzés:

Orsi írta...

Nagyon szép. Én is szívesen kipróbálnám, de már az első mondatnál megbukik a dolog, vagyis rám nem kacsintgat a kamrában egy üveg házi befőzésű rumos meggy.