2012. április 8., vasárnap

Húsvéti sonkás batyu

Sonkához friss kenyeret szeretnék sütni és enni. Ezért előkészítem a hozzávalókat és már kezdem is. Egyszerű kenyér tésztát készítek, csak a formája lesz kicsit más.
hozzávalók:
55 dkg liszt
30 dkg kovász
1,5 dkg élesztő
3 ek. olivaolaj
2 ek. joghurt
1 tk.só
1 tk cukor
1/2 dl tej
víz
Cukros langyos tejben felfuttatom az élesztőt. Keverőtálba rakom az összes hozzávalót, beleöntöm a felfuttatott élesztőt és elindítom a dagasztást. Alaposan kidolgozom, majd letakarva meleg helyen pihentetem.
Míg kel a tészta 4 tojást megfőzök keményre és főtt sonkát vágok kissé vastag szeletre.
Mikor duplájára kelt a tészta deszkára borítom. Négy felé vágom, ebből kettőt még két felé és egyenként gömbölyítem. Most van nekem 2 nagy és négy kisebb tészta labdám. Így legalább még 10-15 percig letakarva pihen.
Addig a tojásokat megpucolom. A megkelt tésztákból a két nagyot egyenként nyújtom és feltekerem kiflinek. Nem görbítem, csak úgy egyenesen a tepsire rakom. (Így jobban elférnek egymás mellett.)
A kisebbet kinyújtom oválisra, majd egyik felére ráteszek 2 kis szelet sonkát, és a langyos tojást félbevágva a sonkára fektetem. Ráhajtom a tészta felét és a szélét összenyomkodom. Így elkészítem mind a négyet, ezeket másik tepsire rakom, majd legalább 20-30 percig pihentetem. Ezután felvert tojással megkenem és reszelt sajttal megszórom. A két egyenes tésztát is megkenem a maradék tojással.
Előmelegítem a sütőt 220 fokra hőlégkeveréssel és beteszem sülni. Néhány perc után visszaveszem 190 fokra és készre sütöm. Az egyeneseket rácson vízzel lepermetezem.
A sonkásak jó nagyok lettek a töltelék miatt. Mikor langyosra hűlt félbevágom és lefotózom.
Ezután lehet fogyasztani.

Nincsenek megjegyzések: