2013. január 6., vasárnap

Útravaló



Miért van az, hogy az ünnepnapok amire nagyon készülünk, oly gyorsan véget érnek? Így történt ez most is. Hosszú hetekkel ezelőtt tervezgettem, hogy mi kerüljön az ünnepi asztalra és majd az azt követő napokban és ahhoz miket kell majd beszereznem. Szerencsére rendben ment minden, ahogy elterveztem. Eljött a várva várt nap, végre nem csak kettesben ültünk az asztalnál. Öröm, fa díszítés, ajándékozás, evés, ivás,kép nézegetés, beszélgetés, ma már ez mind- mind olyan, mintha csak álmodtam volna.
Közben arra is kellett gondolnom, hogy mi kerüljön a csomagba útravalónak, mivel hosszú az út Aalborgig.
Töltött batyukat sütöttem, most leírom, én hogy készítem.
hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt
20 dkg kovász
2 ek. kefir
2 dkg élsztő
5 ek. olivaolaj
1 db egész tojás
1 tk. cukor
só, víz, tej
töltelék:
sonka, főtt tojás, virsli, mustár
tetejére tojás, sajt
Tészta hozzávalóiból kelt tésztát készítek, majd letakarva pihentetem míg duplájára kel. Ezután deszkára borítom és húsz felé vágom. Kis zsömléket formázok és letakarva pihentetem tíz percig. Ezután egyenként oválisra nyújtom, szeletelt főtt sonkát teszek az egyik felére, amire fél főtt tojást teszek ezt is kettévágva. Körbekenem felvert tojással és ráhajtom a másik felét, majd kicsit összenyomom a széleit. Így töltök hat darabot, másik hatot meg virslivel. Kinyújtott tésztát kicsit megkenem mustárral és virslit kettévágva teszem egymás mellé. Így pihentetem legalább fél órát. Ezután tojással megkenem és reszelt sajttal megszórom a tetejét. A többit zsömlének meghagyom és annak is megkenem a tetejét tojással.


Előmelegített sütőben készre sütöm.
Ünnepeknek vége, de nálunk ez volt az első felvonás. Tizedikén érkezik kicsi lányom, akivel megint karácsonyozunk. Már nagyon várom a második felvonást.

Nincsenek megjegyzések: