2013. január 29., kedd

Tepertős pogácsa


Napokban vásároltam apró töpörtyűt elég olcsón és mindjárt arra gondoltam, hogy végre megsütöm családom kedvencét. Így mára megint meg van a délelőtti elfoglaltságom.
hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 tojás
2-3 dl kefir v. joghurt
30 dkg darált töpörtyű
só, bors
Lisztbe elmorzsolom az élesztőt, majd hozzáadom a tojást, fele sót és annyi kefirt, hogy közepesen kemény tésztát kapjak, amit nem szükséges nagyon kidolgozni. Letakarva fél órát pihentetem. Ezután deszkára borítom, kinyújtom és megkenem a töpörtyűvel amit a só másik felével és őrölt borssal jól elkeverek. Összehajtom (én könyv formában ) és letakarva pihentetem. Fél óránként, összesen négyszer hajtogatom.
Végül kinyújtom kb. 3cm vastagra és tetejét éles késsel vagy pogácsa szaggatóval (én utóbbival) bevagdosom. Lisztbe mártott szaggatóval kiszúrom és tepsibe rakom. Itt még pihentetem amíg a sütő melegszik. Tetejét tojással meg lehet kenni, én most ezt nem tettem.
Előmelegítem a sütőt 200 fokra és készre sütöm.
Nagyon finom leveles ropogós. Frissiben a legjobb, de nagyon finom másnap is sőt amíg el nem fogy.

Nincsenek megjegyzések: