2011. március 26., szombat

Hagymaleves

 Milyen levest főzzek? Ezt többször kérdezem páromtól, válasz persze mindég ugyan az. Nekem mindegy, mindent szeretek. Na jó, akkor szétnézek, mi található még a fagyasztó ládában ilyenkor tavasszal. Valami mindég akad, csak ki kell találni, hogy mit lehet belőle készíteni. Néha bizony kell egy kis fantázia, hogy a megszokott recepteken változtassak.
 Jó volt tavaly a cukkini termés, így bőven raktam is a fagyasztó ládába. Karikázva és gyalulva is, ami jó lesz tökfőzeléknek. Ez pont olyan, mint a műanyag vállfa, az üveg, vagy a műanyag vágódeszka, vagy épp a műanyag fakanál. Nagyon szeretjük nyáron a cukkinit rántva, és még számos formában készítve. Sajnos, fagyasztva ezt már nem lehet, mert felolvadva sok levet enged és megpuhul. De én csak rakom, rakom valamiben majd csak jó lesz. Így jutott eszembe az, hogy a francia hagymalevest kicsit másképp készítem. Csak nem rontom el vele?

hozzávalók:
4 db nagy vöröshagyma
2 db leveskocka
1 ek. olaj
1 ek. liszt
10 dkg sajt
 4-5 fej gomba
 karikázva fagyasztott cukkini
 bors

 Hagymát megpucolom, fél karikára vágva olajon, lassú tűzön, nagyon puhára dinsztelem. Liszttel meghintem, elkeverem és felengedem kb. 2 liter vízzel. Majd beleteszem a leveskockát, cukkinit és a felaprózott gombát, és 10-15 percig főzöm. Néhány tekerés a bors őrlőn a levesbe, és már készen is van. Tányérba sajtot reszelek és rászedem a forró levest.
 Hogy milyen lett az íze? Nagyon finom, így legalább hasznosítani tudom a cukkinit, amit sajnos nem sok mindenbe tudok tenni. Rájöttem, hogy leves betétnek nagyon finom, és még nem is hizlal.
 Összefoglalva: a mai levesem nagyon jól sikerült, és még el sem rontottam, sőt ezt meg fogom ismételni.

Nincsenek megjegyzések: