2012. február 20., hétfő

Gesztenyés piskótatekercs

Reggel azzal a gondolattal ébredtem, hogy ma gesztenyés süteményt fogok sütni. Az ébresztő finom, forró kávé elfogyasztása után neki is láttam előszedni a hozzávalókat. Szerencsére minden van itthon, így már kezdem is a tészta készítést.
hozzávalók:
6 db tojás
25 dkg cukor
30 dkg liszt
4 ek. olaj (csak úgy szemre)
3 ek víz
1 cs. sütőpor
krém hozzávalók:
2 cs. gesztenyemassza (50dkg)
18 dkg. margarin
3 púpozott ek. porcukor
3 ek. rum
Piskótát a szokásos módon elkészítem. Tojások sárgáját cukorral és vízzel fehéredésig verem, habosítom. Ezután beleteszem az olajat ezzel is még néhány percig verem, majd belekeverem a sütőporral elkevert lisztet.
Közben néhány csepp ecetet teszek a tojások fehérjébe és felverem kemény habnak. Ezt beleforgatom óvatosan a tésztába. Két tepsit kiolajozok, lisztezek és elosztom kétfelé a masszát, majd szétterítem. Forró sütőben néhány perc alatt megsütöm. Kiborítom és forrón feltekerem, így hagyom kihűlni.
Közben elkészítem a krémet.
Az összes hozzávalót beleteszem a tálba és jó habosra verem. Mikor kihűlt a tészta megkenem vele belül és kívül is. Tetejét olvasztott csokival díszítem. Kicsit meglepődtem, hogy mennyire kevés krémet készítettem, vagy a tészta lett jó nagy adag. Arra gondoltam, hogy két tekercshez két csomag gesztenyemassza elég. Hát bizony nagyot tévedtem. Mivel nem akartam kevés krémet tenni rá csak úgy mutatóban, ezért a második tekercsnek, csak az egyharmadát krémeztem. A többit saját készítésű sárgabaracklekvárral kentem meg.
Ezzel is nagyon finom, és legalább így a lekvár is fogy.

Nincsenek megjegyzések: