2012. február 6., hétfő

Töltött kifli

Azt a nevet is adhatnám a mai kiflinek, hogy töltött kifli maradék felhasználásával. Hetek óta lapul a hűtőben egy fél csomag feta sajt. Először arra gondoltam, hogy pogácsába gyúrom majd, vagy húst töltök vele, de most mégis a kifli mellett döntöttem. Az ablakban nevelt snidling is szép nagyra nőtt megint lehet vágni, így azt is teszek bele. Kezdem a tészta dagasztásával.
hozzávalók:
45 dkg finom liszt
10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
20 dkg kovász
1,5 dl kefir
0,5 dl olivaolaj
1 egész tojás (csak azért, mert a fészekből repedten vettem ki )
2 dkg élesztő
2 tk. só
kevés tej, víz és cukor
töltelék:
Feta sajt, snidling és 1 ek. tejföl, hogy kenhetőbb legyen.
Kolozsvári szalonna apróra vágva és megsütve hagymával.
Reszelt sajt a tetejére.
Kevés cukros tejben felfuttatom az élesztőt. Az összes hozzávalót keverőtálba teszem, tetejére öntöm az élesztőt és összeállítom a tésztát. Vizet annyit adok hozzá, hogy picit lágyabb legyen mint ha kenyeret sütnék. Meleg helyen hagyom pihenni míg duplájára kel.
 Kint -12 C fok van, így most a sütőt kicsit előmelegítem és ott kel a tésztám. Lakás jó meleg, de úgy gondolom a tésztának mégis kevés.
  Addig elkészítem a kétféle tölteléket. Feta sajtot összekeverem az apróra vágott snidlinggel és a tejföllel.
Kolozsvári szalonnát felaprítom és hagymával összesütöm.
Ekkorra a tésztám megkel deszkára borítom, 12 felé vágom és egyenként gömbölyítem. Így hagyom pihenni legalább tíz percig.
Egyenként kinyújtom, megtöltöm és feltekerem. Négy fetás, négy hagymás és négy natúr ami üresen marad.
Tepsire rakom és hagyom legalább 30-40 percig kelni. Tetejét megszórom reszelt sajttal, de csak a szalonnást és a natúrt, a fetást nem. Addigra a sütőt előmelegítem 200 fokra. Beteszem, bekapcsolom a légkeverőt és szép világosra sütöm 15 percig. Mikor megsül még azon nyomban forrón, vízzel kicsit lepermetezem.

Nincsenek megjegyzések: