2012. február 23., csütörtök

Káposztás tészta

Kertünkben sok minden megterem, de káposztából annyi nem, hogy elég legyen a következő évi termésig. Így ősszel, mikor a legolcsóbb, több kilót szoktam vásárolni. Lereszelem, kevés olajon félig ledinsztelem és csak kevés sót szórok rá. Mikor kihűl zacskózom és már mehet a fagyasztóládába. Megéri az a kis fáradtság, mert olyan jó télen a készet elővenni. Káposztás tésztát, pogácsát, lángost vagy épp keltet szeretnék készíteni csak annyit kell tennem, hogy kiveszek egy adagot, kiolvad és már használhatom is. Tésztát csak nagyon ritkán szoktam vásárolni, mivel nevelek tyúkokat, tehát mindig van itthon friss tojás. Ilyenkor egyszerre nagyobb adagot készítek a tésztagép segítségével.
 Káposztás tésztát én így készítem. Olajat forrósítok egy nagyobb serpenyőben majd kevés cukrot szórok bele és aranybarnára sütöm. Beleteszek egy zacskó kiolvasztott káposztát, kevés sót szórok rá és kevergetve készre sütöm, mivel félig készen tettem el. Közben lobogó, sós vízben kifőzöm a tésztát néhány perc alatt. Leszűröm, lecsepegtetem és a káposztára teszem. Jól összekeverem, kevés borsot szórok rá és még néhány percig  hagyom amíg jól lepirul. hmm.....

Nincsenek megjegyzések: