2012. július 14., szombat

Almás lepény

Tavaly ősszel konyhakészre elkészített és lefagyasztott almából van még így ideje elhasználni, mert nemsoká itt az idei termés. Almás lepényt szoktam sütni úgy, hogy a készre dinsztelt almát cukorral és darált dióval összekeverem és azt teszem a tészta közé. De volt, hogy darált mogyoróval, sőt olyan is volt, hogy dejóval készítettem. Most viszont kicsit krémesebbet szeretnék készíteni ezért pudinggal sütöm.
hozzávalók a tésztához:
45 dkg sima liszt
25 dkg rétes liszt
18 dkg cukor
25 dkg margarin
5 dkg házi tyúkzsír
3 tojás sárgája
2 nagy ek. tejföl
1 csapott tk. szódabikarbóna
pici só
hozzávalók a töltelékhez:
1 nagy zacskó kész alma (nem mértem)
1.1/2 cs. vanília puding
3 ek. cukor
1 tk. fehéj
3 dl. víz
Tészta hozzávalóit keverőtálba teszem és jó alaposan összedolgozom, hogy könnyen nyújtható legyen.
 Én ezt előző este készítem el és egy éjszakára a hűtőszekrényben pihentetem. Így sokkal finomabb, omlósabb lesz.
 Almát előző este kiveszem a fagyasztóból és átteszem a hűtőszekrénybe. Itt reggelre kiolvad és ekkor beleteszem egy teflon serpenyőbe. Rászórom a cukrot és a fahéjat, majd kevergetve forrósítom. Pudingot vízzel simára keverem és az almához öntve néhány percig főzöm. Tésztát kettévágom úgy, hogy egyik fele kicsit nagyobb legyen. Ezt kinyújtom és tepsibe teszem, majd ráterítem a langyosra hűlt tölteléket. Ezután kinyújtom a kisebb tésztát és a töltelék tetejére terítem.
Hideg sütőbe teszem amit 180 fokra kapcsolok és szép világosra sütöm.

 Tepsiben hagyom és csak hidegen szeletelem. Nagyon finom krémes a töltelék a tészta pedig szinte szétolvad a szájban annyira omlós.

2 megjegyzés:

Orsi írta...

Ez lesz szombaton a desszert grillezés után, csak én az alma mellé rebarbarát is teszek majd.

Sacuka írta...

Biztos azzal is nagyon finom lesz.