2012. július 4., szerda

Sárgabarack lepény


Tavaszi fagy sajnos a sárgabarackot sem kímélte. Virágzáskor még úgy tűnt, hogy bőven lesz rajta termés, de mikor jött egy késői fagy, ezután sorban potyogtak a virágok. Így hát ennek is örülhetünk, hogy legalább kóstoló maradt.
Néhány napja még kemény szemek voltak a fán, de ez a tartós forróság hirtelen megérlelte. Ma reggel leszedtük, néhány még kissé éretlenebb szem kivételével és nagy részét lefagyasztottam. Ahhoz kevés, hogy lekvárt főzzek belőle, mert csak néhány liter lenne. Hőség ide vagy oda, én bizony sárgabarackos süteményre éheztem. Mivel van lefagyasztva fél kg túró, így még boltba sem  kell menni, hogy vegyek. Ezt még tegnap este a hűtőszekrénybe áttettem, így mára kiolvadt. A tésztát pedig még tegnap este elkészítettem és éjszakára a hűtőszekrénybe tettem.
hozzávalók a tésztához:
20 dkg margarin
10 dg cukor
40 dkg liszt
2 tojás
1tk.szódabikarbóna
töltelék:
1/2 kg túró
10 dkg cukor
2 ek. tejföl
1 cs vaníliás cukor
2 tojás
3 ek. búzadara
pici só
15 db sárgabarack
Tészta hozzávalóit keverőtálba teszem és gép segítségével jól kidolgozom. Tálba teszem, letakarom és hideg helyen pihentetem. Reggel kiveszem a hűtőből, deszkán kinyújtom és tepsibe teszem. Túrót és az összes hozzávalót, tojásoknak csak a sárgáját keverőtálba teszem és jó habosra keverem. Tojások fehérjét habnak felverve a végén beleforgatom és tésztára terítem. 200 fokra előmelegített sütőbe teszem 10 percre. Ezután kiveszem mikor kissé cserepes a teteje és sorban rárakom a félbevágott barackot. Visszateszem és még kb. 20 percig 190 fokon készre sütöm. Így a barack ugyan megpuhul de nem lesz lekvár belőle.
Tepsiben hagyom míg meghűl.
Ezután széthúzom a tepsit és a tésztát deszkára csúztatom. Itt szeletelem, mivel a bevonatos tepsit nem szeretném késsel összekaristolni.

2 megjegyzés:

Orsi írta...

A sárgabarack errefelé elég drága és ritka, de gondolom, pl. földieperrel is jó lenne. Azt hiszem, hamarosan teszek egy próbát.

Sacuka írta...

Ne bánkódj tettem a fagyasztóládába kóstolót.