2012. július 15., vasárnap

Sajtos kifli

Végre bőven terem a kertben paprika, paradicsom, uborka és mindenféle friss zöldség. Ilyenkor nem kell mást tenni, csak sütni egy jó kenyeret vagy kiflit és már lehet is lakmározni.
Ma sajtos kiflire éheztem, joghurt is van itthon, gyorsan összedobok egy adag tésztát.
hozzávalók:
60 dkg liszt
25 dkg kovász
150 gr. joghurt
1.5 dkg élesztő
0.5 dl olivaolaj
0.5 dl tej
2 tk. só
1 tk cukor
1 tojás sárgája
1.5 dl víz (ezt nem mértem)
tetejére sajt és 1 tojás a kenéshez
Keverőtálba kimérem a lisztet és a kovász, beleöntöm a langyos cukros tejben felfuttatott élesztőt, beleteszem az összes hozzávalót és beindítom a dagasztást. Mikor összeállt a tészta kb. 10 percre leállítom a gépet, így pihentetem. Majd újra beindítom és legalább 10-15 percig dagaszt. Ezután letakarom és hagyom míg jó nagyra nő, ez akár 40-45 perc. Mikor megkelt deszkára borítom és négy felé vágom. Egyenként gömbölyítem és ismét letakarva pihentetem 10 percig. Egyenként kinyújtom és négy felé vágom, majd kintről befelé feltekerem. Kissé görbítve két tepsibe rakom. Amikor az összes kifli (mind a 16 db) tepsibe kerül letakarom legalább 30 percig.
Amíg a sütőt előmelegítem 200 fokra, addig egy tojást felverek, megkenem vele a kifliket és reszelt sajttal megszórom. Mielőtt sütőbe teszem vízzel alaposan lepermetezem, majd berakom a tepsiket és bekapcsolom a hőlégleverőt és készre sütöm.
Ezután már csak azt kell kivárni, hogy végre annyira meghűljön, hogy lehessen enni.
Vaj, szalámi és sok- sok zöldség kell hozzá.

Nincsenek megjegyzések: