2012. július 18., szerda

Szederrel díszített puding és mascarpone torta

Eszem ágában sem volt ma sütni. Hogy mégis megteszem ennek az az oka, hogy tegnap este kaptam a szomszédból egy tál szedret. Ez olyan ritka kincs amit fontosnak tartottam megbecsülni, ezért nem akarom "csak" úgy megenni. Mascarpone pont van itthon így elhatároztam, hogy valami krémest sütök. Fejemben próbálom összeszedni a hozzávalókat, de hogy mi lesz a végeredmény az majd csak kóstolásnál derül ki.
Piskóta tésztára gondolok és valami lágy selymes krémre.
hozzávalók a tésztához:
 6 db szép nagy házi tojás
25 dkg liszt
32 dkg cukor
1 tk. szódabikarbóna
6 ek. víz
1/2 dl. olaj
krémhez:
1/2 l tej
1. 1/2 cs. vanília ízű pudingpor
20 dkg margarin
20 dkg. porcukor
25 dkg mascarpone
2 ek. tejföl
díszítéshez szeder
Elkészítem a piskótát. Tojások sárgáját cukorral és vízzel fehéredésig habosra verem. Ezután belekeverem az olajat, majd a liszttel elkevert szódabikarbónát. Végén pedig a felvert tojások fehérjét óvatosan beleforgatom. Zsírozott lisztezett tepsibe terítem és 230 fokra előmelegített sütőbe teszem. Kb.2 perc után visszaveszem 180 fokra és tűpróbáig készre sütöm. Míg hűl a tészta, elkészítem a krémet.
Pudingot kevés tejjel simára keverem. Teflon serpenyőbe öntöm a többi tejet és mikor forr, állandó  keverés közben a pudinggal besűrítem, majd félreteszem hűlni.
Margarint a porcukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kihűlt pudingot. A mascarpone és a tejföl csak később kerül bele. Ezzel is még tovább habosítom. Mikor a tészta kihűlt kettévágom, az alsó lapot megkenem a krém felével, majd ráteszem a másik lapot és a maradék krémmel megkenem a tetejét és az oldalát. Tetejét szederrel díszítem. Ezután hűtőszekrénybe teszem, hogy megdermedjen a krém és szeletelhető legyen.
Hogy milyen lett a krém? Nagyon finom, könnyű tényleg szinte selymes és jól illik hozzá a szeder íze. Ezt a krém összeállítást érdemes más gyümölccsel is kipróbálni.

1 megjegyzés:

Orsi írta...

Én tegnap kipróbáltam több tejföllel és kevesebb mascaponéval a krémet. Nagyon jó lett, bár legközelebb a cukorból is kevesebbet teszek bele. A tetejére friss szeder híjján őszibarackbefőtt került felkockázva, és nagyon finom volt!