2011. február 3., csütörtök

Csíkos

Mostanában szívesen fotózom, amit sütök vagy főzök. Legyen az egy szál virág, vagy épp egy érdekes felhő.
Miért kezdtem a blog írásába? Lányaim biztatására. Küldöm nekik az újabb meg újabb ötleteim. De nem csak nekik, hanem több ismerősömnek. Meggyőztek arról, hogy így csak egyszer kell leírni, és mindenki olvashatja írásaimat, és láthatja a képeket. Így hát ez az első bejegyzés.
Mivel kenyeret, kiflit már sokat sütöttem, azon gondolkoztam, hogyan lehetne még érdekesebbé tenni.
Így született meg a fejemben a csíkos kifli gondolata. Tészta felét paprikával színeztem.

hozzávalók:
50 dkg finomliszt
30 dkg kovász
8 dkg margarin
2 dkg élesztő
0,5 dl víz
2,3 dl tej
2 csapott tk. só
1 tk.cukor
1 ek. őrölt pirospaprika

Élesztőt cukros tejben felfuttatom, és mindent beleteszek a dagasztó gépbe.15 perc dagasztás után kettéveszem, és felébe beleteszem a pirospaprikát, majd tovább dagasztom. Azzal is jól kidolgozom (mivel nem volt kedvem 2x méregetni a hozzávalókat).
Meleg helyen kelesztem. Mikor duplájára kelt, mindkét tésztát 3 felé veszem, és gombócokat formálok.
10 perc kelés után 1 piros és 1 fehér gombócot kör alakúra nyújtom, és egymás tetejére teszem. 8 felé vágva feltekerem. Másik 2 gombócot fordítva teszem egymásra. Így hol a fehér, hol a piros kerül kívülre.
Végül a maradék 2 gombócot téglalap alakúra nyújtva teszem egymásra. Feltekerem mint a bejglit, és felszeletelve tepsibe rakom.
30-40 perc pihenés után 180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésnél 15 -20 percig sütöm.
Mikor megsült, forrón rácsra teszem, és vízzel lepermetezem.

Nincsenek megjegyzések: