2011. február 17., csütörtök

Paprikás kifli

Iskolás korom emlékét  idézi ez a nagyon finom, ropogós kifli. Sajnos csak ritkán ettük, mert kevés pékség gyártotta e ritka csemegét. Kár, hogy ma már nem lehet kapni (igaz, ha lehetne, én akkor is a saját készítést enném).
A sok csapadék ellenére a tavalyi év kedvezett a paprika termésnek. Talán még több is lett, mint máskor. Kicsi kertünkben mindig terem annyi, hogy háztartásunkat ellássa. Egyik nap egy hirtelen ötlettől vezérelve paprikás kiflire éheztem. Próbáltam kitalálni egy megfelelő, jó receptet. Ekkor még csak reménykedtem, hogy ez sikerülni is fog. Mondhatom, nem tévedtem.

hozzávalók:
40 dkg liszt
5 dkg búza rétesliszt búzacsírával
20 dkg kovász
2 tk.só
1 tk. cukor
5 dkg margarin
2 dl tej
1,5 dkg élsztő
1 ek. őrölt  édes pirospaprika (saját termés)
kevés víz

Kevés cukros tejben felfuttatom az élesztőt. Az összes többi hozzávalóval keverőtálba teszem. Legalább 15 percig dagasztom. Mikor duplájára kelt, ketté veszem és gömbölyítem. 5 perc pihenés után kinyújtom és 8 felé vágom. Kintről befelé feltekerem és tepsibe, sütőzacskóba rakom. Itt hagyom addig kelni, míg szép nagyok lesznek. Ez lehet 40-50 perc. Előmelegítem a sütőt 210 fokra. A sütőzacskóba vizet permetezek, aláhajtom a zacskó száját és berakom sülni. Ekkor visszaveszem a hőfokszabályzót 190 fokra. kb 15 percig sütöm addig, míg szép piros nem lesz :-)
Ezután kiveszem a zacskóból, rácsra teszem és vízzel lepermetezem.

Nincsenek megjegyzések: