2011. február 20., vasárnap

Kelt virágok

  Nyolc éve, hogy  megvettem azóta is hű segítőmet, a kenyérsütőt. Eleinte kenyeret és kalácsot sütöttem benne. A kenyér nem igazán tetszett, mivel más volt, mint amit megszoktunk. A kalács viszont mindig nagyon ízlett, azt most is benne sütöm. Így később, csak kenyér dagasztásra használtam és használom most is, a sütőben pedig megsütöm, így a formáját, és a hőmérsékletet is tudom változtatni.
Arra gondoltam, hogy ezt az évfordulót valahogy közösen kellene megünnepelni a szülinapossal. Mivel virágot illik adni mindenkinek, így közösen készítünk valamit, ami számomra is új. Most is mint mindig, amikor összedolgozunk, közös munkánk eredménye lett ez a finom, illatos és ehető virág.
 Egyszerű kelt tésztára gondoltam, csak a formája legyen kicsit más.

 hozzávalók:
50dkg liszt
2 tojás sárgája
7 dkg margarin
3 csapott ek. cukor
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
pici só
kenéshez 5-6 dkg margarin

Cukros tejben felfuttatom az élesztőt. Mindent a sütőedénybe teszek, és 20 percig dagaszt a gép. Közepesen lágy kelt tésztát készítek. Benne hagyom, míg duplájára kel. Ezután deszkára borítom, és vékonyra nyújtom. Megkenem puha margarinnal, és feltekerem, majd a két végét aláhajtva, letakarva tovább pihentetem.
Mikor jól megkelt kinyújtom, és  köröket szaggatok. Tetejét vékonyan margarinnal megkenem, és négy darabot körbe teszek egy-egy formába. A következő sornál pedig két darabot teszek egymás tetejére, és a közét szintén megkenem margarinnal. Majd belső felét felszeletelem és kihajtom, ennek a virágnak hegyes lett a szirma. Aljába pedig kis tészta darabot teszek, hogy kitöltsem.  A harmadik sort isler szaggatóval vágom ki, annak cakkos lett a széle. Van maradék őrölt mogyoróm és azt cukorral elkeverem, majd megszórom a virágot (előtte kicsit tojással megkenem, hogy ráragadjon).  A középső sorra kemény meggy lekvárt, a mellette lévőre kemény rebarbara lekvárt teszek. Ez lesz a virág közepe. Az így elkészített tészta 15-20 percig pihen. Legközelebb kisebb köröket szaggatok, mert nagyon megnőttek és süléskor össze értek. Ez volt az első ilyen kísérletem, de ígérem lesz folytatás.

Előmelegítem a sütőt 210 fokra, majd mikor beteszem sülni, visszaveszem 190 fokra. 20 perc alatt megsült.
A mogyoróval megszórt közepébe sárgabarack lekvárt tettem, így ettük.                        

Nincsenek megjegyzések: